Mijn eerste berichtje vanuit Providence - Reisverslag uit Providence, Verenigde Staten van Nicole Zenden - WaarBenJij.nu Mijn eerste berichtje vanuit Providence - Reisverslag uit Providence, Verenigde Staten van Nicole Zenden - WaarBenJij.nu

Mijn eerste berichtje vanuit Providence

Blijf op de hoogte en volg Nicole

24 Maart 2014 | Verenigde Staten, Providence

Hallo lieverds,
Het heeft lang geduurd, maar hier is ie dan….mijn nieuwe weblog, maar nu over mijn leventje in de United States.
Inmiddels ben ik er al een paar weken en vermaak me hier super! Op donderdag 27 februari ben ik hier ’s middags aangekomen, eindelijk kon ik Lars weer lekker knuffelen. Het was echt super fijn om elkaar na zo’n lange tijd weer te zien.
We hadden veel bij te kletsen en ik heb hem alles in geuren en kleuren verteld over Afrika en mijn avonturen daar en samen foto’s gekeken. Ook konden we eindelijk de filmpjes van de bruiloft bekijken. We hebben ontzettend veel gelachen, wat een leuke berichtjes en lieve woorden! Dank jullie wel daarvoor.
Het eerste wat ik dacht toen ik een stap op de Amerikaanse bodem zette was wooow wat is het hier koud! Het was echt niet normaal, het was volgens mij die dag -9 graden, maar de gevoelstemperatuur was -18. De wind was zo koud, mijn gezicht voelde echt zo naar aan. Dit bleef de komende dagen ook zo en tja ik wilde toch wat van de omgeving zien. Lars had gelukkig een paar dagen vrij dus van donderdag t/m zondag hadden we hier de tijd voor. We hebben hier een auto tot onze beschikking dus dat is ideaal (helemaal met dit weer). Zaterdag zijn we naar Boston gereden, dit is ongeveer een uurtje rijden en hier ga ik vanaf 10 maart mijn Engelse cursus volgen. We zijn eerst naar South Station gelopen, want daar zou ik aankomen met mijn bus en vanaf daar naar mijn school lopen. Dit is ongeveer een kwartiertje lopen, echt super hoge gebouwen allemaal! Mijn school, EC Boston, ligt echt naast Quincy Market (Faneuil, heel bekend in Boston). Echt een super mooie locatie met allemaal winkels en eetgelegenheden. Vanaf hier zijn we naar Fenway Park gegaan met de metro, het stadion van de Red Socks (honkbal). En vervolgens met de metro naar Public Garden, echt een super mooi park, nu ligt er allemaal sneeuw en ijs, maar Lars was er in de zomer ook geweest en toen stond alles volop in de bloei. Echt heerlijk om daar even doorheen te lopen. Vanaf het park start een route, de Freedom Trail, dit is een wandelroute aangegeven met een rode lijn die door de hele stad loopt langs allerlei historische dingen. Halverwege zijn we naar de auto gelopen, we waren half bevroren…. Maar een super mooie dag gehad, maar die was nog niet afgelopen…’s avonds zijn we uitgegaan. Een hele belevenis hier, we gingen naar een club, Roxy genaamd, die ligt echt op 5 min. Lopen van ons appartement. Heel gezellig, je kijkt echt je ogen uit, de mensen zijn hier zo anders gekleed en dansen veel met elkaar. Ook waren er nog 2 vrouwtjes, super schaars gekleed die gingen dansen voor de mannen en voor de vrouwen kwamen er later ook nog 2 kerels, breakdance en dansen en dan zonder bovenkleding haha. Om half 2 was ik super moe, had helaas wel last van een jetlag.
Zondag zijn we een dagje gaan shoppen, ze hebben hier echt heel veel super grote shopping malls, 1tje achter ons appartement, heel erg vervelend. Maar vandaag gingen we naar een hele grote outlet, een half uurtje rijden van ons huis. Het lijkt wel een beetje op Batavia stad. Helaas geen mooie Uggs kunnen vinden, want die kon ik eigenlijk wel heel goed gebruiken met dit weer. Wel nieuwe sportkleren aangeschaft, want ik ben van plan hier veel te sporten.
Vanaf maandag was ik een weekje ‘ vrij’. Kon ik mooi de boel verkennen en bijkomen van mijn reizen. Ik heb veel geshopt en gesport, beneden in ons appartement zit een fitness ruimte met veel leuke apparaten. Ook hebben ze hier een box bal dus ik ben ook weer een beetje aan het vechten ;) heerlijk! De week vloog voorbij…woensdag nog een rondleiding door de omgeving gehad van Lisa, zij verhuurt ons het appartement en had niet veel werk van Lars gehad en wilde mij graag een beetje wegwijs maken. Dit was echt super leuk en goed voor mijn engels.
Lars en ik hadden voor het weekend gepland om naar de Niagara Falls in Canada te gaan, maar helaas moest Lars zaterdag werken dus nog een extra dagje ‘ vrij’ . Die dag was het echt super lekker weer, de zon scheen en het was 15 graden. Eindelijk weer een beetje warmte, kon zonder jas rondlopen en heb nog meer van de omgeving bekeken. Zondag was Lars gelukkig wel vrij en zijn we naar Salem gegaan, een heksendorpje. Nog niet alles was open, omdat het nog geen hoogseizoen was, maar het was wel interessant om te zien en te lezen. Het hele dorpje is gericht op toeristen. Hier hebben we een heerlijke lunch aan het water gehad.
Zaterdag 15 maart hebben we St. Patrick’s day gevierd in Newport, een super mooi plaatsje op een half uurtje rijden. Er was een parade van allemaal mensen in het groen verkleed en heel veel muzikanten en soldaten, toch nog een beetje carnaval gevierd. Vervolgens zijn we naar Mansion the Breakers geweest, echt heel mooi van binnen en van buiten van de Vanderbilt familie. Daarna zijn we langs de kust gereden, de Ocean drive, dat was echt geweldig. Wat een mooie uitzichten en wat een ontzettende huizen zeg. Echt niet normaal, ben benieuwd wat ze kosten.
Zondag 16 maart zijn we naar een ijshockey wedstrijd geweest Providence Bruins tegen Hartford Wolfpack. Een super leuk cadeau, dankjewel lieve vrienden, het was zeer geslaagd! Het was geweldig om te zien, we zaten op de 3e rij en konden alles mooi zien, er waren 2 vechtpartijtjes, van dezelfde jongen, hij heeft meer op de bank gezeten dan gespeeld. Een harde sport… het was 2-2 en toen kwam er nog verlenging en hadden wij (Bruins) gewonnen!! Het is een echte thuiswedstrijd, want het is nog geen 5 minuten lopen vanaf ons appartement.

Zoals je kunt lezen vermaken wij ons hier super goed. We hebben het heel gezellig samen en zijn blij dat we deze stap gezet hebben! Een hele ervaring! Gelukkig kan ik me hier heel goed redden met de taal. Ik kan het allemaal redelijk verstaan, alhoewel ze soms echt super snel praten en spreken gaat nog niet zoals het hoort, maar dat komt hopelijk wel na mijn cursus.
Ik ben ook al redelijk ingeburgerd hier; de mensen lopen hier allemaal door rood, dus dat doe ik nu ook en vaak loop ik voorop.
Ze zeggen hier ook heel vaak have a good one....in het begin dacht ik echt van he....wat zeggen ze nu...wat voor one dan? Maar dat is gewoon een uitdrukking wat ze hier vaak zeggen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Nederland nog helemaal niet mis, behalve dan toen jullie 20 graden hadden en ik hier in de kou zet met een gevoelstemperatuur van -8. Deze week voorspellen ze nog weer sneeuw....dus ben benieuwd wanneer het zomerse weer hier begint, de klok staat al een paar weken op zomertijd dus wat mij betreft is het de hoogste tijd!

Afgelopen weekend zijn we naar New York geweest. Het verslag hiervan en van mijn cursus volgen nog (inclusief alle foto’s).

Liefs


  • 25 Maart 2014 - 15:00

    Ingrid:

    Hallo lieverds, ik vind het leuk dit alles lezen. Wat fijn dat alles goed gaat en jullie weer heerlijk samen zijn.Ben nu al benieuwd naar je (jullie) andere belevenissen. Veel liefs en kusjes van ons

  • 25 Maart 2014 - 18:54

    Maureen Peters:

    Ja hallo dan, wat een heerlijk verhaal om te lezen wat jullie allemaal meemaken. In zo'n korte tijd al weer zoveel gezien en meegemaakt, gaaf hoor!! Geniet nog van de tijd dat je er bent samen. Groeten van ons xxx.

  • 26 Maart 2014 - 11:47

    Florian:

    Hoi Nicole!

    Wat super leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. Een hele verandering na je reis naar Zuid-Afrika! Het lijkt me een mooie ervaring om op zo'n andere plek in de wereld te wonen, met je Engels gaat het helemaal goed komen ;) Ik ga je komende verhalen volgen en als je dan over een hele tijd weer terug bent in dit kikkerlandje doen we gezellig een drankje in Hengeloooo!
    Geniet ervan!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 7667

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 04 April 2014

EC Boston, taalcursus

26 Januari 2014 - 22 Februari 2014

The Farm

27 Februari 2014 - 30 November -0001

Half jaartje Providence

Landen bezocht: