Mijn eerste schooldag - Reisverslag uit Providence, Verenigde Staten van Nicole Zenden - WaarBenJij.nu Mijn eerste schooldag - Reisverslag uit Providence, Verenigde Staten van Nicole Zenden - WaarBenJij.nu

Mijn eerste schooldag

Blijf op de hoogte en volg Nicole

26 Maart 2014 | Verenigde Staten, Providence

Engelse Cursus
Maandag 10 maart ging om 6 uur mijn wekker. Veel te vroeg, maar helaas dit zal de komende 4 weken elke dag zo zijn, want om 6.45u vertrekt mijn bus, vanuit Providence, richting Boston. Om half 7 liepen Lars en ik richting het busstation, dat is aan het einde van onze straat, zo'n 10 minuten lopen.
Volgens de planning zou ik rond 8u aankomen op South Station (in Boston) en vanaf daar is het een kwartiertje lopen naar mijn school. Helaas was het super druk op de weg en ik had al zo'n voorgevoel dat ik niet op tijd zou komen. Gelukkig heb ik nu een (nieuwe) telefoon en internet dus ik ging eens even kijken op google maps waar ik was en nee dat ging ik sowieso niet redden, ik zou volgens deze planning pas om kwart voor 9 op het station zijn. Dus heb ik rond 8.15u de school op gebeld, want ik zou het echt niet gaan halen en ze zeiden dat ze niet zeker wisten of ik dan nog op tijd zou zijn om de test te maken ( om te kijken in wel niveau ik ingedeeld zou worden).
Gelukkig kwam ik iets voor 9u op school, melde mij bij de balie en kreeg het rooster van die dag. Ik moest naar de 6e verdieping, onze school zit op de 4e, 5e en 6e verdieping van dit gebouw. Toen ik daar aankwam zat iedereen nog rustig formulieren in te vullen dus ik kon mooi aansluiten. Even later begon de test. Deze bestond dacht ik uit 4 onderdelen, ik moest een stukje schrijven aan de hand van een onderwerp dat ik had gekozen. Een luistertoets, grammatica en een kort gesprekje. Deze toetsen vond ik nog wel aardig te doen, maar goed als ik moet gokken gok ik altijd verkeerd. Verder kregen we nog uitleg over de school en de verschillende niveaus. Ik was heel benieuwd waar ik ingedeeld zou worden, dit kregen we ’s middags te horen. Eerst kregen we een lunch op de 5e verdieping. Deze lunch bestond uit een wrap, zakje chips en cola, echt typisch Amerikaans. Ik ben toen aan tafel gaan zitten bij een meisje uit Italië, Colombia en Taiwan. We hebben lekker zitten kletsen met ons gebrekkige engels, maar ondanks dat we niet altijd wisten hoe we dingen moesten zeggen was het gezellig.
Ik werd ingedeeld in level high intermediate, hier was/ben ik best trots op, aangezien ik op school echt super slechte cijfers haalde voor engels. Helaas waren de boeken van dit level nog niet binnengekomen dus moesten we het zonder boeken doen (gisteren heb ik eindelijk mijn boeken gekregen). Ze werken hier met 2 verschillende roosters en ik heb rooster A, dat betekent dat ik ma, di en woensdag om 8.30u moet beginnen en op dinsdag en donderdag om 12.30u. Omdat ik de intensieve cursus engels doe betekent dit dat ik ook elke dag keuze vakken heb. Maandag, woensdag en vrijdag is dit Write Now, dus leren schrijven. En dinsdag en donderdag the Language of Music.

  • 26 Maart 2014 - 21:29

    Evelien:

    Klinkt leuk, succes met de cursus! Zal je berichtjes proberen te volgen allemaal ;) x Evelien

  • 26 Maart 2014 - 21:46

    Wilma:

    Hallo Nicole.

    Ik vind het zooooo knap van jou wat je allemaal onderneemt daar in Boston.
    Zit je zomaar weer in de schoolbanken.
    Heb ook de foto,s van jullie appartement gezien, erg leuk hoor.
    Stiekem benijd ik je een beetje.

    Groetjes, niet meer vanuit Borne maar inmiddels vanuit Tubbergen.........Wilma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Providence

Nicole

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 7679

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 04 April 2014

EC Boston, taalcursus

26 Januari 2014 - 22 Februari 2014

The Farm

27 Februari 2014 - 30 November -0001

Half jaartje Providence

Landen bezocht: