Al 2,5 week onderweg.... - Reisverslag uit Providence, Verenigde Staten van Nicole Zenden - WaarBenJij.nu Al 2,5 week onderweg.... - Reisverslag uit Providence, Verenigde Staten van Nicole Zenden - WaarBenJij.nu

Al 2,5 week onderweg....

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 Maart 2014 | Verenigde Staten, Providence

Inmiddels zit ik al 2,5 week aan de studie en ben ik helaas al over de helft. Ik vind het echt super leuk om weer naar school te gaan en te leren (klinkt echt super nerdy, I know). Het leventje hier bevalt me echt super goed.
We hebben een groep van 12 leerlingen en ze komen echt overal vandaan. Uit Korea, Japan, Saudi-Arabië, Colombia, Brazilië, Parijs en China. Het is echt heel erg leuk om met zo’n gezelschap in de klas te zitten, want zo leer je heel veel over andere culturen. Ik wist namelijk niet dat ze in Korea bij hun geboorte al 1 jaar zijn, daar kwamen we achter, omdat we wilden weten hoe oud iedereen was en zij moest heel goed nadenken en ging een beetje rekenen zelfs. Dus ik zo he…moet je daar over nadenken en toen ging ze het uitleggen dat het bij hun dus heel anders werkt allemaal en zo zijn er nog heel veel andere cultuurverschillen. Super interessant allemaal.
Het Engels leren is ook echt super leuk, het voelt nu echt al heel normaal om overal Engels te horen en te spreken, het kost me geen extra energie meer. Elke les staat er een bepaald onderwerp centraal, de eerste week was dit slapen en dan leren we daar van alles over, veel nieuwe woorden. De lessen bestaan uit een luister gedeelte, een woord (vaak nieuw en betrekking op het onderwerp) bij een uitleg koppelen, uitspraak en grammatica.
We hebben op ma, di en woensdag de leukste leraar van de school! Hij is echt super relaxed en afgelopen vrijdag had hij fruit voor ons meegenomen, omdat hij onderweg naar school over de markt liep en daar is het fruit echt super goedkoop en gaf hij iedereen een banaan en had een paar schaaltjes met druiven en later gingen er nog aardbeien rond, echt super schattig. Maar hij is ook heel erg van dingen leren uitspreken en hij leert ons ook echt hoe het Engels op straat is en dat is soms echt moeilijk te verstaan. Hij noemt een jongen ook de hele tijd New Guy, omdat hij een naam heeft die we gewoon niet uit kunnen spreken. We hebben ontzettend veel lol in deze les en je ziet hem ook gewoon genieten als wij ’s ochtends met elkaar kletsen over wat we gedaan hebben. Dan zegt hij ook echt van ga maar lekker even door met kletsen, want dat is harstikke goed voor jullie.
Ik heb een paar lessen in de klas gezeten waar we moesten leren schrijven over van allerlei dingen, maar deze les heb ik geruild voor een andere (omdat ik hier ben om van mijn ‘ faal’ angst af te komen en wil leren om normale zinnen te spreken). Nu zit ik in de les culture en communication van een docent die oorspronkelijk uit Zuid-Afrika (Durban) komt, dus we hebben een klik. Hij vraagt mij heel vaak dingen van hoe was dat dan tijdens jouw vrijwilligerswerk en hoe zeg je dit in het Nederlands. Hier leren we heel veel nieuwe woorden/uitspraken en moeten we voorbeelden bedenken en het proberen uit te leggen.
Tijdens de ‘muziek’ les staat er elke week een bepaald genre centraal en krijgen we hier een quiz over en nummers te horen met de songtekst voor ons waar bepaalde woorden zijn weggehaald en deze moeten wij dan invullen. Ook discussiëren we in groepjes over bepaalde betekenissen, wel heel leuk. In deze les ben ik vaak de enige die mijn huiswerk gemaakt heeft.
Ik heb al veel goede beoordelingen gehad en ik ga ook naar de gratis les pronunciation (uitspraak). Hier zit ik echt bij mensen in de les die zo’n aparte uitspraak hebben. Echt zo bijzonder om te horen. Maar dit is wel heel handig, hier behandelen we elke keer weer andere dingen zoals woorden met wh- of ph en hoe je dit uitspreekt. De lerares kwam laatst op de gang naar mij toe om te zeggen dat ik echt een hele goede uitspraak had en dat ze mijn accent zo mooi vindt (haha, kan me er niet zoveel bij voorstellen TW-Engels, Twenstengels) en dat ik vooral zo door moet gaan. De volgende les moest ik een heel A4 -tje voorlezen.
Er zitten wel een paar aardige meiden bij mijn in de klas, maar ze zijn allemaal best wel jong, wel jammer. We zijn een paar keer wezen shoppen en ’s middags gaan we soms lekker lunchen. Laatst waren we lunchen bij Quincy Market (dit is een hal met allemaal verschillende eettentjes en in het midden kun je zitten om te eten). Hier zijn dus ook allemaal prullenbakken en hier zat een meneer in te graaien en allemaal bakjes uit te pakken en te kijken wat hier in zat en maakte een bakje voor zichzelf. Echt vreselijk om te zien. Er zijn in deze grote stad best wel veel mensen die om geld vragen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze dakloos zijn.
Zoals je kunt lezen vermaak ik me hier echt prima en ik vind het heerlijk om weer naar school te gaan en leer elke dag weer heel veel. Het spreken gaat nog niet zoals ik wil, maar ik kan in ieder geval alles verstaan en begrijp ook steeds beter hoe de Engelse taal in elkaar zit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Providence

Nicole

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 7686

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 04 April 2014

EC Boston, taalcursus

26 Januari 2014 - 22 Februari 2014

The Farm

27 Februari 2014 - 30 November -0001

Half jaartje Providence

Landen bezocht: