Niagara Falls & Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Nicole Zenden - WaarBenJij.nu Niagara Falls & Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Nicole Zenden - WaarBenJij.nu

Niagara Falls & Toronto

Blijf op de hoogte en volg Nicole

10 April 2014 | Canada, Toronto

Hoi allemaal, eindelijk weer een berichtje van mij. De laatste weken zijn voorbij gevlogen… ik heb allemaal super gave tripjes gemaakt, mijn familie is inmiddels op bezoek geweest en mijn vriendinnetje Melissa!
De komende dagen zou ik weer wat actiever zijn, vandaag wil ik jullie vertellen over mijn geweldige dagen bij de Niagara Falls en Toronto (Canada). Dit is een stukje verderop, nog verder dan NL- Parijs, maar hier in Amerika rijd je zo even zulke afstanden. Donderdag 10 april zijn Lars en ik die kant op gereden. Rechtstreeks naar de Niagara Falls, deze zijn van zowel de Amerikaanse kant als de Canadese kant te bekijken. We hadden al gehoord dat de Canadese kant veel mooier zou zijn dus aan deze kant hebben we een mooi hotel geboekt met uitzicht op de Falls. De reis verliep snel en goed, eigenlijk te snel…..want Lars reed te hard en werd staande gehouden door de politie. Echt zo stom was dat, ik had net een paar seconden mijn boek erbij gepakt en zegt Lars ineens van shit ik word gevolgd door de politie. Hier staat de politie in inhammetjes bij de snelwegen en zodra iemand te hard rijdt dan gaan de zwaailichten aan en moet je naar de vluchtstrook. Een hele belevenis… We kregen uiteindelijk papieren waar alles op stond, ook hoeveel mile Lars te hard heeft gereden en dat moet je dan zelf op tijd opsturen naar het gerechtshof ( hoeveel de boete is kan ik gelukkig/helaas nog niet vertellen, het is maar hoe je het bekijkt). Vervolgens waren we iets voorzichtiger met rijden. We waren inmiddels vlakbij de watervallen en we waren een beetje om ons heen aan het kijken, genietend van de mooie uitzichten en opzoek naar een parkeerplaats toen ik ineens een politieauto achter mij aan zag komen rijden….ik reed en was ff een beetje in paniek…ik dacht echt van oohnee niet 2x op een dag. Maar hij zei ik zag dat je stopte, kan ik jullie ergens mee helpen, waar moeten jullie naartoe? Dus dat was wel heel erg aardig, hij heeft ons vervolgens naar de parkeerplaats geleid.
Het was die dag echt schitterend weer, een heerlijk zonnetje, maar wel ontzettend harde wind bij de Falls. Het was echt prachtig om te zien. Echt heel erg gaaf, er was ook redelijk wat sneeuw nog dus dat was wel heel bijzonder om te zien. Helaas konden we daardoor geen boottocht doen (voor Lars een gelukje). Het uitzicht vanaf onze hotelkamer was ook heel erg mooi, dat kun je je gewoon niet voorstellen, heel bijzonder. ’s Avonds schijnen er allemaal gekleurde lichten op de Falls, heel apart!
Het plaatsje deed ons heel erg denken aan Las Vegas, allemaal hotels, die allemaal het beste uitzicht willen op de Falls natuurlijk (absoluut niet mooi, zoals in Las Vegas hoor). En ze hadden een hele grote casino die 24uur open was, hier zijn we helaas maar heel even geweest, geld ging er te snel doorheen.
De volgende ochtend nog even langs de Falls en toen door naar Toronto, dit ligt op ongeveer 1,5 uur rijden (en is ongeveer 8,5 uur rijden van ons huisje). Hier hadden we een hele mooie gids van gevonden op internet (take a trip, is van heel veel grote steden) dus wisten we van te voren al wat we allemaal wilden zien. Het was allemaal op redelijke loopafstand dus we hebben echt heel veel kilometers afgelegd en ook super veel gezien. Het was nog steeds super mooi weer, we hebben nog een hele tijd heerlijk aan het water op een terrasje gezeten. Die ober zei al dat dit de mooiste dag van het jaar was, dit vonden wij een beetje overdreven, maar toen wij Toronto weer verlieten ging het daar gewoon weer vriezen, dus maybe had hij toch wel gelijk.
Lars vond deze stad echt helemaal geweldig, we waren er echt nog maar een uurtje ofzo en hij zei al dat hij hier wel kon wonen, zo mooi vond hij het. We hebben hier allerlei mooie gebouwen gezien, de city Hall was wel heel gaaf om te zien (zie de foto’s ). Hier zijn we ook op de CN Tower geweest, deze is heel bekend, vanaf hier konden we de hele stad bekijken. Hier was ook een gedeelte met een glazen vloer, dit vond ik maar niks. Dan sta je op 350 meter hoogte naar beneden te kijken, pff dit was voor mij zelfs iets te….
Zaterdagmiddag zijn we terug gereden tot ongeveer halverwege (dus zo’n 4,5 uur gereden). Hier hadden we een leuk restaurant uitgezocht wat super goed beoordeeld was. Toen we hier aankwamen rond 20uur was er helaas een super lange wachtrij, het was meer een club, bar en eetgelegenheid in een. We zijn toen doorgereden naar een Pools restaurantje, heel schattig en lekker gegeten. We reden hier wel echt door mindere buurten, sommige plaatsen waren ook super veel politie auto’s en motorbendes. Ik was blij dat we in de auto zaten en zijn hier maar snel doorheen gereden.
Zondag hadden we nog een paar uurtjes over, Melissa zou namelijk rond 18uur in Boston arriveren en wij moesten nog zo’n 4,5 uur rijden. We zijn even naar een dierentuin geweest. Heel veel gezinnetjes natuurlijk, maar gelukkig ook wel jongeren van onze leeftijd zonder kinderen. Hier hebben we nog iets heel bijzonders gezien, namelijk seksende leeuwen. Hier hebben we helaas geen filmpje van, het ging namelijk veel te snel. Wat wel super grappig was dat al die gezinnetjes hun kinderen echt ‘ beschermden’ en meteen zeiden kom kids we gaan ( de preutse Amerikanen).
Al met al dus een top weekend gehad met eindelijk super mooi weer! We hebben inmiddels ook gebruikt gemaakt van de tennisbaan. En het zwembad is sinds 1 mei open, heel relaxed met allemaal ligbedden, dus ik vermaak me de komende tijd wel (als het weer wat beter wordt, wil helaas nog niet echt boven de 20 graden komen).

Tags: Niagara, Toronto