Natuur & Bergen - Reisverslag uit Providence, Verenigde Staten van Nicole Zenden - WaarBenJij.nu Natuur & Bergen - Reisverslag uit Providence, Verenigde Staten van Nicole Zenden - WaarBenJij.nu

Natuur & Bergen

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 Mei 2014 | Verenigde Staten, Providence

Hier weer even een berichtje van ons. Het gaat echt super goed met ons en zoals de meesten inmiddels wel weten hebben wij er nog een maandje bij aangeplakt ivm het project dat is uitgesteld.

Afgelopen weekend zijn Lars en ik er heerlijk op uit getrokken…de natuur/bergen in. We zijn richting North Conway, New Hampshire gereden ongeveer 4 uur van ons huisje. Onderweg kwamen we nog een heel leuk marktje tegen waar we even gestopt zijn. De weersvoorspelling was gelukkig niet goed, want het zou niet zo heel mooi weer worden. Veel regen, maar gelukkig hebben wij bijna geen regen gezien, voornamelijk zonneschijn.
Daar kwamen we dan aan… in de middle of nowhere in Jackson. Ik moest eerst wel echt heel erg wennen en kon het nou niet zo heel leuk vinden. Het was zo ontzettend rustig en stil, ik dacht echt wat doe ik hier. Geen bereik in geen velden of wegen andere mensen te bekennen, maar gelukkig kwam daar ’s avonds wel verandering in. Ik dacht even dat wij de enige in dit hotel waren.
Nadat we ons geïnstalleerd hadden zijn we naar de eerste berg gereden, de Mount Washington. We hebben dit met de auto gedaan, dat was echt super grappig, we kregen een cd mee en allemaal instructies, want het waren echt super smalle paadjes en tja…de afgrond was best dichtbij soms. Maar de cd vertelde ons van alles over de geschiedenis en het weer, heel leuk. Bovenop de berg aangekomen waren er allemaal super fanatieke mensen die de berg zelf beklommen hadden, sommige waren met de ski’s aangekomen. Het uitzicht was helaas niet super, je zou heel mooi over New England kunnen kijken, maar er waren teveel wolken.
De volgende dag reden we langs een hele mooie route richting Loon Mountain, nu waren wij de fanatiekelingen. Dit is een super toeristisch ski gebied dus er waren allemaal liftjes, de meeste mensen gingen met de liftjes omhoog, maar wij gingen nu lopen. Eerst ff gevraagd wat een handige route was en of het wel te doen was, maar dat was het wel. Ze vroeg nog wel even in wat voor conditie we waren, uh niet op ons best laten we maar zeggen. Het begin was dan ook echt heel erg zwaar, want we gingen echt de berg op, het was super stijl allemaal. Maar echt heel erg leuk om te doen. We hadden ons iets te warm aangekleed, want de zon begon aardig te schijnen en het was gewoon echt heerlijk warm. We hebben heerlijk genoten van de uitzichten, het was echt prachtig. Nu kan ik zo’n weekendje in de natuur toch wel echt waarderen. Toen we weer terug wilden gaan zagen we nog een bord met dat de caves open waren, geen idee wat we ons hierbij voor moesten stellen dus we gingen er maar naartoe. Pff dat was wel ff zwaar, het was een route door de grotten, maar echt een route wat je niet voor kunt stellen. We moesten door gaten waar ik echt niet had gedacht dat we er doorheen konden, maar het paste. Ook dit hadden we weer overleefd.
Maandag was Lars nog heerlijk vrij, het was hier Memorial Day dus dat kwam goed uit. We hebben ’s ochtends eerst nog wat highlights mee gepakt voordat we richting huis reden. We zijn naar Diana’s Bath geweest, hier moesten we eerst weer een stukje wandelen, het bos in maar het uitzicht was de wandeling meer dan waard. Hier was een super mooie waterval, heel erg gaaf om te zien hoe de natuur zoiets vormt. Vervolgens richting de cathedral ledge, hier waren allemaal bergbeklimmers, maar dat konden we helaas niet zo heel goed zien. Toen nog even langs het echo Lake state park, echt heel erg mooi, ook met een stukje strand, maar daar was het nog net iets te koud voor.
Richting huis nog even gestopt bij een outlet en daar een paar leuke aankopen gedaan, allemaal sportkleding. Dat is hier echt super goedkoop en al die Amerikanen lopen ook zo’n beetje de hele dag in sportkleding rond. Het is hier heel normaal om mensen in hardloop outfit in een shopping mall te zien (tja shoppen is natuurlijk ook wel een beetje een sport, maar wel overdreven). En vervolgens was het zo warm onderweg dat we nog even ergens gestopt zijn langs een Lake, hier waren allemaal mensen aan het barbecueën echt super leuk.
Het was echt een super relaxed weekendje, eens wat anders dan al die citytrips.

• 28 Mei 2014 - 13:45

Linda:

Hoihoi fijn dat jullie weer een gaaf weekend hebben gehad En Nicole toch van de rust heeft kunnen genieten alhoewel jullie zelf de hele dag actief waren Blijkt maar weer hoe flexibel je bent Nicole We spraken jullie op de eerste avond van dit weekend en Lars genoot van de rust en Nicole kon er toen nog niet van genieten, het is goed gekomen ! Mooie foto's kan me voorstellen dat jullie van de omgeving genoten hebben. Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur. Liefs xxxx Mij