weekendje New York!!!! - Reisverslag uit Providence, Verenigde Staten van Nicole Zenden - WaarBenJij.nu weekendje New York!!!! - Reisverslag uit Providence, Verenigde Staten van Nicole Zenden - WaarBenJij.nu

weekendje New York!!!!

Blijf op de hoogte en volg Nicole

31 Maart 2014 | Verenigde Staten, Providence

Vorig weekend zijn we naar New York geweest en het was in een woord ge-wel-dig! Lars had er 3 hele zware weken op zitten (hij had net zoveel gewerkt als die normaal in 2 maanden tijd zou doen). Dus hij had een leuk weekendje verdiend. Op vrijdagavond zijn we weggereden en ik was de hele weg helemaal hyper, voelde me net een klein kind. Ik had er echt zo veel zin in!! De tijd vloog voorbij en ineens zag ik de skyline van New York wat super gaaf is dat om te zien….’ Helaas’ reed ik dus kon niet blijven staren, maar echt dat gevoel wanneer je dit voor het eerst in het echt ziet is echt zo mooi! Ik kon alleen maar lachen en had energie voor 10. In 2 uur en 45 minuten waren we bij ons hotel in Queens, vanaf hier was het 2 minuten lopen naar de metro en binnen een kwartier stonden we op Times Square.
Vrijdagavond hebben we nog even een hapje gegeten in een Venezolaans (eigenaar komt uit Venezuela) cafeetje. Echt een super schattig klein cafeetje met leuke muziek en de hapjes en sangria waren ook erg lekker.
Zaterdag was het zover we gingen NY in. We hadden al een heel schema gemaakt voor die dag, want zoveel tijd hadden we niet en ik wilde natuurlijk alle highlights zien. We hadden van tevoren al een paar dingen gereserveerd, dat scheelt soms uren in de rij staan.
’ s Ochtends begonnen we met een wandeling over de Brooklyn Bridge vanuit Manhatten. Dit kan ik echt iedereen aanraden om vanuit Brooklyn te beginnen, omdat je dan de hele weg van het mooie uitzicht kan genieten. Onze romanticus Lars had een slotje meegenomen en een hartje met onze naam erop en onze trouwdatum (die hij van mij had gekregen als sleutelhanger). Echt super schattig, het was een verassing en we liepen op de brug en ik was al echt zo’n stuiterbal, want ik vond het gewoon geweldig om daar te lopen, om eindelijk alles eens met eigen ogen te zien en toen waren we bij het stuk waar iedereen zijn slotje ophangt en toen vroeg hij wat ik daar van vond en ik zei dat ik dat echt super leuk vond en dat wij dat eigenlijk ook moesten doen en toen zei hij dat komt dan goed uit…..en toen pakte hij het uit zijn zak en toen hebben we het opgehangen (zie foto) op een super mooi plekje. Vervolgens zijn we door het financial district (Wall street etc.) gelopen en toen met de boot langs het Vrijheidsbeeld gevaren en hier hebben we de sleuteltjes weggegooid. Gelukkig werd Lars niet zeeziek, want ineens vlak voordat we de boot opgingen zei hij van zullen we nog wel met de boot gaan, want we zien het vanaf hier toch ook wel. En ik dacht echt van nee ik wil dit doen en van de mooie uitzichten genieten, want je ziet echt super veel vanaf de boot echt heel gaaf en het is ook nog gratis.
Inmiddels was het al lunchtijd en via Yelb en TripAdvisor zoeken we elke keer leuke eettentjes op. Hier hebben we een heerlijke burger/sandwich gegeten en toen konden we er weer tegenaan. Om 14.00u moesten we bij 9/11 Memorial zijn, hier hadden we al kaartjes voor gereserveerd. Dit was een stukje lopen en we zagen ineens allemaal mensen met tassen lopen van 21 century, een heel groot warenhuis waar we langsliepen dus toen dachten we dat moet wel heel goedkoop zijn even naar binnenglippen. En dat was het ook, het was een mega grote outlet van allemaal topmerken zoals Michael Kors en Tommy Hilfiger en echt van alles. Helaas hadden we niet veel tijd, dus ik kon zo snel niet iets vinden, maar Lars heeft een leuke blouse voor het werk gekocht
9/11 Memorial is echt heel bijzonder om te zien, waar de 2 gebouwen/Twin Towers stonden hebben ze nu een heel mooi monument voor de slachtoffers gemaakt. Twee laaggelegen waterbakken markeren precies de plaatsen waar vroeger de torens stonden en op de reling staan de namen van alle slachtoffers. Op de verjaardag van het slachtoffer leggen ze een roos bij die naam, zodat je weet dat het eigenlijk zijn/haar verjaardag was, echt heel bijzonder. Echt mijn complimenten voor de architecten, echt goed bedacht.
Vervolgens zijn we langs het water gelopen, het was echt heerlijk weer. Hier lopen ook echt ontzettend veel mensen hard. Toen door China Town en little Italie. Inmiddels hadden we er al vele kilometers opzitten en super zere voeten. Dus hebben we heerlijk op een terrasje met een wijntje (en voor Lars natuurlijk een biertje) buiten gezeten genietend van het weer en de omgeving en alle mensen. Toen konden we er weer tegenaan, langs het Empire State Building, wat ik erg vond tegenvallen van dichtbij, ik vond de stenen niet zo mooi. Door naar Grand Central Station, echt een super mooi en enorm groot station. En toen naar Rockefeller Center, hier hadden we gereserveerd voor kwart voor 7, zodat we de stad in het licht konden zien en met zonsondergang. We gingen naar de 67ste verdieping en gingen in de lift en met 45 seconden ofzo waren we boven en in de lift zat een glazenwand aan de bovenkant dus konden we zien hoe ver we nog moesten, net een attractie. Hier hebben we echt super genoten, wat een geweldige uitzichten heb je hier. Echt niet normaal hoe ver je kunt kijken. Ze hebben daar van die hele grote ramen en hier hebben we heel lang lekker in de vensterbank gezeten en genoten van de zonsondergang. Toen we later wegwilden stond het hele gebouw vol met een lange rij, omdat iedereen had gewacht tot de zonsondergang.
Nu was het lekker donker dus tijd voor Times Square. Wat een reclameborden en lichtjes hier zeg! Wel heel erg jammer dat je nu niet meer zelf te zien bent op een reclamebord, dat leek me nou juist zo leuk. Verder zie je hier ook hele aparte mensen lopen! Alles om de aandacht van ons toeristen te trekken. Ook heel veel verklede mensen, spiderman, Mickey mouse, Vrijheidsbeeld, spongepop echt van alles. We zijn ook in de M&M store geweest en hebben hier heerlijke M&M’s gekocht met een kokos smaakje. Nog even een kroegje in geweest met live muziek en toen was het ook wel weer mooi geweest. Een super mooie, indrukwekkende dag en vooral heel pijnlijk voor onze voetjes.
De volgende dag hadden we een iets minder vol schema. We wilden heel graag naar een gospeldienst alleen toen we beter keken was die van 9uur niet voor gasten en begon de andere dienst om 11uur en dat vonden we een beetje zonder van onze dag, dus dat houden we nog te goed. We hebben het schema iets om gegooid en zijn langs Washington Square gelopen en toen naar Central Park. Echt super super veel hardlopers. Ook nog een vrouwtje achter de wandelwagen, ik lag echt helemaal in een deuk toen ik dat zag, zo typisch (Lars keek me aan of ik niet goed was, haha). Heel leuk om hier doorheen te lopen, omdat je dit zo vaak in films ziet ( bijv. Home Alone). Wel jammer dat er nu geen sneeuw lag of juist alles in bloei, het was vandaag namelijk best wel koud.
Vervolgens zijn we door Fifth Avenue gelopen (en natuurlijk een paar winkels in geweest) en hebben allebei nieuwe schoenen gekocht (zie foto) New Balance, zijn hier helemaal in. En we zijn nog door Chinatown en SOHO gelopen, want ik wilde heel graag een trui van NY city en die had ik daar gezien voor weinig;) want in Chinatown kun je lekker afdingen. Daarna nog even langs Time Square, ik wilde heel graag nog even zien hoe dit er overdag uitzag. En toen was het helaas alweer tijd om naar huis te gaan, maar wat hebben wij een ontzettend gaaf weekend gehad. Echt zo’n ontzettend mooie stad, een stad waar iedereen verliefd op kan worden.



  • 31 Maart 2014 - 10:31

    Ylse:

    Wauw Nic, dit klinkt echt fantastisch!!

  • 31 Maart 2014 - 10:53

    Linda:

    Woah je had me er veel van verteld maar wat leuk on te lezen.
    Krijg helemaal flash backs : nicole de stuiterbal die alles wil zien en niets mag haar ontgaan Vandaar toen je bijnaam NicoleNee Schatjes wat maken jullie leuke dingen mee samen en er gaan er vast nog velen komen Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Voor jou nu het laatste weekje school Succes
    Dikke knuffel voor jullie beiden Liefs mama

  • 30 Mei 2014 - 13:38

    Wietske Zengin:

    Lieve Nicole en lars. Wat hebben jullie weer prachtige dingen meegemaakt, fantastisch hoor. Heerlijk dat jullie er zo van genieten, het lijkt mij ook een prachtige stad. Nu ik hoop dat jullie verder ook nog veel mogen zien en genieten. Veel liefs van mij oma wietske en een dikke knuffel voor jullie allebei, de groetjes en Gods Zegen voor jullie toekomst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 7668

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 04 April 2014

EC Boston, taalcursus

26 Januari 2014 - 22 Februari 2014

The Farm

27 Februari 2014 - 30 November -0001

Half jaartje Providence

Landen bezocht: